threeh tenorz blogja

Íme a három tenor blogja. A posztok többnyire az iskola három veszedelmes idiótájának fejéből kipattanó őrületesennagy baromságok, kultúrposztokkal tarkítva. Endzsoj jorszelf!

Friss topikok

  • dave.ullm: Rohadj meg. (2011.07.01. 13:33) A faeke haszna 8.
  • dave.ullm: a hármas zárójelnél beszartam :DD (2011.06.23. 12:31) Telepatika, telepetike
  • dave.ullm: ez kifejezetten tetszett, májsztró :D (2011.05.29. 20:50) A metró
  • livinbrainstorm: képzeljetek el egy rozsdás konzervdobozt kerekekkel, majd képzeljétek el, hogy downkóros feje van,... (2011.05.15. 20:09) Zentai betyárkodás
  • dave.ullm: Sir, yes, Sir! (2011.05.08. 13:46) Trollin'

Linkblog

Jó öreg komcsi tévé

2011.04.29. 22:58 dave.ullm

Réges régen, a tv hőskorában esténként még a nők olvastak fel esti mese gyanánt. Egy alkalommal, teljesen váratlanul az utolsó pillanatban a bemondónő rosszul lett, és helyette egy már vénülő embert kértek fel mesemondásra

- Szervusztok, gyerekek! - köszönt illendően az ötvenhárom éves szakállas figura. - Fecske anyó vagyok... - folytatta, és a korabeli felvételen látszik, hogy az operatőr megbillenti a kamerát a röhögéstől. A mesélő, nagydarab szakállas figura folytatta:

- ...és épp a tojásaimon ülök... - a korabeli kollegák szerint ekkor a hangosító, valamint az összes díszletes és kellékes halkan kiosont a folyosóra, majd összeesett a röhögéstől. Utolsónak az operatőr maradt, aki a következő mondat után hagyta el a stúdiót:

- ...és a fészekből kilóg a szép villás farkam...

Mesés csütörtök délután.

2011.04.28. 22:42 livinbrainstorm

Bár csak kevesen tudnak róla, de a mai nap Budapesten járt Ozzy Osbourne. A kétes hírű zenész azért látogatott hazánkba, hogy megkeresse a világon az összes retardált embert. Első állomása Budapest volt. Egy gimnáziumot keresett fel szabadidejében. "Sok vicces dolgot hallottam erről a gimiről." - mesélte a sztár. A kilencedik kerületben található iskola számára váratlan megtiszteltetés volt a zenész látogatása és elég meglepő is, ugyanis Ozzy bejelentés nélkül érkezett. Feltűnésmentesen sétált be az épület kapuján, egy darabig nézelődött, de végül a rajongó fiatalok leleplezték. "Amint megközelítettem az iskolát, valamilyen furcsa hangulat kerített hatalmába. Ahogy beléptem megláttam a szobrot a sarokban. Hirtelen ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy egy darab krumplival díszítsem ki. Vagy retket dobáljak a plafonra." - számolt be élményéről Ozzy. - "Azt hiszem értem, miért ilyen idióták. A kölykök nem normálisak. De tényleg. Bár nem beszélem jól a magyart, de a csülök szót például tisztán kivettem egy beszélgetésből."
A koránkelő diákok, akik a radiátornál ültek, körülbelül fél perc alatt ismerték fel a hírességet. Ozzy titokban akarta tartani egy darabig ottlétét, de azt megengedte, hogy készítsenek vele egy közös képet.




























Ozzy az egyik diákkal.

 

Juhász László volt a szerencsés aki pózolhatott a rocksztárral. Becenevén, Szőlő. Ozzy mulatságosnak találta, hogy valakinek egy gyümölcs az beceneve. "Grape. Kimondani is rohadt jó" - nevetett. - "Kíváncsi lennék, hogy vajon hogyan hozták össze ezt a becenevet."
A közös kép után a zenész elköszönt rajongóitól és útjára ment. "Elég sok vicces embert láttam itt. Szerintem a legjobb helyen kezdtem. Úgy érzem, ennél mókásabb csak japán lesz majd" - mondta, majd vigyorogva megkergetett néhány galambot.

verselemzés

2011.04.26. 22:03 dave.ullm

Boci boci tarka, 
Se füle se farka, 
Oda megyünk lakni, 
Ahol tejet kapni. 

A vers szerkezetileg egyértelműen két részre tagolható. Az első egységet az első és a második sor alkotja, a másodikat a harmadik és a negyedik sor. Ez már a rímképletből is világosan kiderül: A A B B. 

A verset az teszi igazán nagy művé, hogy egyszerre tartalmaz személyes és általános igazságokat. Ezt már a felütésnél érzékelhetjük, a költő kétszer szólítja meg a bocit, és ezzel tudatja vélünk, hogy valójában nem egy, hanem két bociról van szó. Az egyik boci természetesen a költő, akinek szerelmi bánata van. 

Feltűnő, hogy az első szerkezeti egységben egyáltalán nem találhatók meg az igék, már ez is a leülepedettség, elhagyatottság érzetét kelti bennünk. De ezt csak fokozzák a két sorban halmozottan előforduló oppozíciók. 

A két sor már önmagában is oppozíciót alkot (van egy boci, aki tarka, de nincsen se füle se farka, a 'füle' szó magashangrendűsége is éles ellentétben áll a 'farka' szó mely hangrendűségével, a 'tarka' szó pedig önmagában alkotja a legerősebb oppozíciót, hiszen egyszerre fehér és fekete. 

Ennyi ellentét nem lehet véletlen, és nem is utalhat másra, mint a szerelem természetének kettősségére, ami Catullus óta minden jelentős szerelmes vers sajátja. Egy embert látunk magunk előtt, aki bár 'tarka', vagyis a költőiség minden szépségével, rútságával, örömével, bánatával fel van ruházva, mégis hiányérzete van. Ez a hiányérzet minden beteljesületlen szerelem sajátja, a kedvese nélkül a költő sem érzi teljes embernek magát, és ezt vetíti elénk nagyon találóan egy fületlen és farkatlan boci képében. 

A második szerkezeti egységben csak fokozódik a magányosság és az üresség érzete. Itt jelenik meg a versben szereplő egyetlen ige, ez viszont annál kérlelhetetlenebbül, visszavonhatatlanabbul: 'megyünk'. Az egész verset átszövő kettősség itt is megtalálható, hiszen szó van egyszer a költő érzéseiről, amik egytől egyig elhagyják a költőt, aki már képtelen arra, hogy eltartsa őket, és elköltöznek valaki másba, aki még képes táplálni őket, vagy 'ahol tejet kapni', és szó van az egész társadalomról, akiket eddig verseinek tejével itatott a költő, és akik szintén mind elpártoltak tőle, mivel szerelmi bánatában képtelen költeményeivel etetni őket. 

A másik, az általános érvényű boci maga az étet. Itt az első szerkezeti egység (Boci boci tarka / Se füle se farka) azt jelenti: az élet sokszínű,de nincs semmi értelme. Felmerülhet a kérdés, vajon miért maradt el a 'de' kötőszó. Persze tisztában vagyunk azzal, hogy a költői nyelv állandóan tömörségre törekszik, de ebben az esetben másról is szó van. Nem teljesen egyértelmű ugyanis a 'de' szó használata. Felfoghatjuk úgy is, hogy itt éppen arról van szó: az élet sokszínű MERT nincsen semmi értelme. Hiszen ahogy valami értelmet, célt kapna, máris sokkal egysíkúbb lenne, sok mindennek lecsökkenne a szerepe, esetleg teljesen értelmét vesztené, megsemmisülne. Ez egy újabb kettősség, amit a költő nem old fel, mindenki kedve szerint értelmezheti, de mindenesetre feltár egy olyan lehetőséget, hogy az élet értelme esetleg éppen az élet értelmetlenségében rejlik. 

A második szerkezeti egység egyértelműen a fentiekben már említett 'megyünk' ige köré csoportosul. Ez a rész (Oda megyünk lakni / ahol tejet kapni) természetesen a halálra vonatkozik. Rendkívüli jelentősege van itt a többes szám első személynek, vagyis mi mindannyian 'megyünk', mi mindannyian meghalunk. Pontosan ez az, ami örökérvényűvé teszi a verset, hiszen a halál kérdése mindig foglalkoztatta az embereket, és ameddig lesznek emberek, mindig is foglalkoztatni fogja őket. A vers tehát örök problémát feszeget, és végül is arra jut, a halál az életnél egy nyugodtabb világot biztosít majd, 'ahol tejet kapni', tehát ahol nem kell megfejni az élet tehenét ahhoz, hogy boldogok lehessünk. 

Itt tehát közvetve mégiscsak kiderül, mit tart a költő az élet igazi céljának: hogy fáradozva, olykor áldozatokat hozva végül is boldogok legyünk. Ez a vers mondanivalója, örök tanulsága, ami ebbe a játékos formába öntve olyan meggyőzően szakad ki a versből, hogy méltán sorolhatnánk ezt a költeményt a legmaradandóbb művészi alkotások közé. 

Olvassuk el a verset még egyszer: 

Boci boci tarka, 
Se füle se farka, 
Oda megyünk lakni, 
Ahol tejet kapni. 

Ugye milyen máskent szól most a vers, hogy a mélyére hatoltunk?

süti beállítások módosítása